business_talks_2024

04.
15.
17:41

Köszönjük a figyelmet!

Ezzel véget is ért az Economx egész napos konferenciája. Az előadókkal készült interjúk a következő napokban olvashatók a portálunkon.

Szerző(k): Economx
04.
15.
17:40

Az élsport után könnyű padlóra kerülni

Dávid Kornél az egyetlen olyan magyar kosárlabdázó, aki az NBA-ben játszott. Azóta is az élsport közelében maradt, ugyanis ma játékosmegfigyelőként dolgozik. 

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
04.
15.
17:31
Zsidai Roy kérdőjele még nagyot robbanhat

Zsidai Roy kérdőjele még nagyot robbanhat

A Zsidai Gasztronómiai Csoport tulajdonos-ügyvezetője a családi vállalkozása sikerein keresztül mutatta be, hogyan lehet a multik profi, folyamatalapú működését kihasználva, viszont a lassú mozgás helyett gyors felelősségvállalással eredményeket elérni. A közgazdász szerint ehhez szükség van a megfelelő partner kiválasztására, valamint arra is, hogy ha kell, merjünk magunk lenni.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
04.
15.
17:20
Már a kkv-k is a tőzsdére tartanak

Már a kkv-k is a tőzsdére tartanak

Nem a méret a lényeg a tőzsdéken, hanem a minőség, a szervezeti kultúra és az ellenállóképesség– fogalmazott Nagy Péter Gábor, a Budapesti Értéktőzsde Nyrt. igazgatója. Ma már sok kkv is a tőzsdére megy, ahol már több mint 60-an vannak, ez a növekedés pedig elsősorban a kis- és középvállalkozások megjelenésének köszönhető. A szakember szerint azzal, hogy 

Szerző(k): Vermes Ádám
04.
15.
17:09
Három másodperc alatt megutáljuk egymást

Három másodperc alatt megutáljuk egymást

Mire jut egymással a csúcsragadozó fekete párduc és egy kedves, de félénk mókus?– erre a kérdésre is választ kaphattunk Tari Annamária klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta és Starcz Ákos Zoltán, az Index.hu Zrt. vezérigazgatójának beszélgetéséből, ugyanis arra tettek kísérletet, hogy feloldják valahogy a munkahelyi generációs különbségeket. Egyébiránt Tari Annamária jellemezte a negyvenes főnököket nagy ragadozóként, miközben a Z generációt tükör előtt ülő, magát oroszlánként látó cicaként jellemezte.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
04.
15.
16:54
Nem is fizetett olyan jól az állampapír

Nem is fizetett olyan jól az állampapír

Amikor céget vásárolunk, akkor azt is meg kell nézni, hogy az adott befektetésből egy cég mekkora értéket tud előállítani.

Szerző(k): Horváth Balázs
04.
15.
16:33

„Nem extraprofitot akarunk termelni”

A tőkefinanszírozás hasonló, mint a banki finanszírozás, csak ők úgy adnak, hogy tulajdonosok lesznek a cégben – mondta Láving Gusztáv, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vállalati portfóliókezelési igazgatója. Szerinte a bankok ezzel azért járnak jól, mert így több hitelt tudnak adni, valamint a tőke javítja a hitelképességi mutatót és a kockázati profilt, főleg nagyobb kamatteher mellett. A kockázati tőke valahol a banki hitel és az önerőből való finanszírozás között helyezkedik el, de inkább a hitelhez áll közelebb.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
04.
15.
16:17
Az atomenergiára mindig csak akkor gondolunk, amikor energiakrízis van

Az atomenergiára mindig csak akkor gondolunk, amikor energiakrízis van

Uniós és hazai területen is látjuk, hogy az ellátás garantálása, a megfizethetőség, az energetika és a fenntarthatóság fő kérdések– mondta Deli Daniella, az Energiaügyi Minisztérium klímapolitikáért felelős helyettes államtitkára. A fenti három alapdimenzió mellett az energiaszuverenitás mellett sem mehetünk el szó nélkül – tette hozzá.

Szerző(k): Kreivich Orsolya
04.
15.
15:54

A bizalom a kulcs egy sikeres céghez

Ami ma lehetetlennek tűnik, természetes lesz, mire odaérünk– fogalmazott előadásában Szekeres Viktor, a Gloster Infokommunikációs Nyrt. tulajdonosa. Vállalkozása 4 év alatt vált 20 fős magáncégből 355 fős tőzsdei cégcsoporttá.

Szerző(k): Vermes Ádám
04.
15.
15:32
Megrendeli, és már aznap meg is kapja

Megrendeli, és már aznap meg is kapja

A vásárlók nem szeretnek tolongani, és mára átalakultak a vásárlói szokások– ezzel kezdte előadását Daradics Kinga, az Extreme Digital eMAG Kft. ügyvezetője. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatását idézve elmondta, a kisvárosokban, ahol kevés a bolt, szívesen vásárolnak online az ott élők. A fővárosiak 34 százaléka, a kisebb településen lakók 26 százalék vásárol webshopokban.

Szerző(k): Koncsek Rita